BMW X6 to flagowy i niezwykle prestiżowy projekt koncernu z Monachium, w produkcji seryjnej jest od roku 2007. Doczekaliśmy się już trzeciej generacji tego połączenia klasycznego SUV-a z autem o sportowej stylizacji i osiągach, to najnowszej odsłonie przyjrzymy się bliżej.
Najnowszy model BMW z serii X6 emanuje luksusem i pewnością siebie, agresywna sylwetka podkreśla jego sportowe walory. Ogromny i imponujący grill jest podświetlany co niezwykle cieszy oko. Auto jest naszpikowane nowinkami technologicznymi, szeregiem asystentów i ułatwień dla kierowców jak samodzielne parkowanie czy utrzymanie toru jazdy w korku.
Usprawnienia te przydadzą się z pewnością, szerokość auta przekracza 2m, co za tym idzie znalezienie miejsca parkingowego w centrum miasta może być problematyczne. Wymiary te gwarantują jednak sporo przestrzeni dla pasażerów jak na auto z linii coupe, choć przy wysiadaniu z tylnych miejsc trzeba się nieco nagimnastykować. Wnętrze i kokpit uderzają luksusem, jasna skóra i ambientowe oświetlenie robią piorunujące wrażenie, podkreśla je gustowne podświetlanie klamek.
Fotele są idealnie wyprofilowane, regulacja daje tyle wariantów, że ciężko je wszystkie odkryć i przetestować. Nie zabrakło także opcji masażu. Warto zauważyć, że samochód ma bardzo małą powierzchnię szyb, wnętrze nie jest przy tym ciemne bowiem sytuacje ratuje gigantyczna tylna szyba. Jak zwykle monachijscy inżynierowie proponują też szeroki wybór silników, w jednej z mocniejszych wersji auto rozpędza się do setki 4.3 sekundy. Samochód wybornie się prowadzi i trzyma drogi oraz wyśmienicie pokonuje zakręty. Skrzynia biegów działa bardzo płynnie. Spalanie wynosi ponad 12l co sprawia, że nie jest to auto zbyt ekonomiczne auto jednak zalety płynące z wyśmienitej symbiozy układu napędowego i komfortu jazdy sprawiają, że można przymknąć na to oko.
Niemiecka propozycja luksusowego SUV-a to z pewnością niezwykle łakomy kąsek na rynku. Musimy jednak pamiętać, że jest to bardziej król autostrad niż auto na weekendowe wyjazdy poza miasto.